• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förutsättningar att samla hög lön hög belåning

Erikssons

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Januari 2015
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
det börjar dra ihop sig till tänkt ansökningsdatum. Det känns som jag går på nålar. Tror och hoppas att detta med att samla går i lås, men säker kan ju man aldrig vara.

tilltänkt datum oktobers uppdatering av uc. Förväntad förändring = förhoppningsvis inte till det sämre?
Förhoppningen till det bättre: helt slutbetalat ett lån så en färre kreditgivare på uc. (Ytterligare en avslutad utanför uc.)
Inte lyckats 0 någon kredit tyvärr. Ligger efter med en del betalningar varav några kritiska…påföldavgifter och Ikaros och sen nån vit lögn till nån kreditgivare..
så vad är förväntad utdelning med att vänta 9 dagar? Bör jag söka nu, innan något händer?
( förlåt blivit paranoid :tror långivare man har kan ta uc på en om de så önskar för att kolla betalförmågan, stämmer säkert men …)

Ps den krediten jag 0 var noterad som 300kr återstående skuld förra månaden. Vad tror ni ? Kan det bålverks kreditbetygetBankerna inställning till utlåning?
Kommer att ha marginellt snyggare utnyttjande sv krediter vid nästa uc uppdatering. Bara nån övertrassering med nån 2000 ing på typ betacoll och qliro. De andra kommer ligga nån tusing under Max tak om krediter i storleksordningen 10-40 papp. Så *Max men inte igenom taket*
Åh .. jobbigt

men: is i magen eller köra nu?
Ring och säg upp betalkoll imorgon så hinner den försvinna helt från uc innan du söker :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Ring och säg upp betalkoll imorgon så hinner den försvinna helt från uc innan du söker :)
Alltså det är ju nyttjande graden på krediter som påverkar UC. Hur kommer den se ut? Bättre eller sämre? Om du tar bort en outnyttjad kredit kommer din score att bli sämre pga den % ökningen av utnyttjad kredit.
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
Det kommer inte vara bättre. Den kommer dock ej vara övertrasserad. (Med några hundra) vet ej om detta kommer på verka alls. Men det är ju därför jag tar samlingssånger för att: betala bort dessa krediter. Så kanske skjuter jag mig själv i foten om jag plockar bort dem? Jag vill ju att banken ska se vad jag tänkt samla…
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
Tack för att ni tar er tid att skriva och ge råd lär mig ständigt om hur allt funkar( lån, uc, inkasso osv) och sprider då vidare
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Om du har köpt mycket grejer så kanske du har saker du kan sälja.
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
Tack för svar :/ kom aldrig nått erbjudande på beloppet :( för överbelånad… hade hoppats på svar från remember. Är det sant de några säger om: att det är lättare att söka direkt hos långivaren. Tror själv ej detta… jag tror skon klämmer på att jag har för hög belåning kontra långivare krediter och ej säkerhet:/ någon med erfarenheter av detta. Att få svar vid direkt sökning alternatift höjning av kredit hos Norwegian ?
Kommer de kunna höja min kredit ( kortet ) samma ut som hos kendo?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Hur mycket sökte du och var?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp